poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Domowe masło orzechowe


Domowe masło orzechowe jest o wiele wiele lepsze od kupnego,ponieważ sami wiemy z czego jest wykonane. Bez dodatku barwników, stabilizatorów i różnych niepotrzebnych aromatów. Przepis jest banalny, ponieważ do wykonania takiego masła potrzebujemy zaledwie dwóch składników, w zależności od naszych upodobań. Kokos, kakao, sezam czy miód.? Ja do wykonania swojego masła użyłam fistaszków i wzbogaciłam je o orzechy laskowe i kokos.Jak więc wykonać taki przysmak.?

Składniki:

-2 szklanki fistaszków
- szczypta soli morskiej
- 1/5 szklanki wiórków kokosowych
- garść orzechów włoskich

Przygotowanie:

Ja kupiłam fistaszki w łupinach. Tak więc obrać orzechy, a następnie podprażyć je na patelni kilka minut, cały czas mieszając, by się nam nie przypaliło. Podprażone fistaszki miksować blenderem tak długo, aż otrzymamy gładki krem. Pod koniec miksowania dodać szczyptę soli morskiej, wiórki kokosowe ( lub inne wasze ulubione dodatki) i orzechy włoskie. Miksować ok 1 minuty, tak by wszystko się dokładnie połączyło. Ja lubię czuć kawałki orzechów w maśle więc miksowałam trochę krócej. Teraz możemy się zajadać. Uwielbiam połączenie masła orzechowego z bananem,tak więc smacznego.

Pozdrawiam. Patrycja.


1 komentarz: