piątek, 27 listopada 2015

Pierogi leniwe na mące orkiszowej z cynamonem


Z czym kojarzą Wam się pierogi leniwe?  
Mi od razu przypomina się smak dzieciństwa. 
U mnie dziś w wersji z twarogiem i cynamonem:) 
Niebo w gębie.

Składniki:

- 750 g twarogu 
- 3 jajka 
- 1 szklanka mąki orkiszowej
- szczypta soli 
- cukier waniliowy
-cynamon 
-brązowy cukier 

Przygotowanie:

Twaróg zmielić i dodać do niego jajka, mąkę, sól, cukier waniliowy i dokładnie wyrobić ciasto
 ( gdyby ciasto się zbyt kleiło dodać więcej mąki). Formować wałeczki takie jak na kopytka i kroić na małe kawałeczki. W garnku zagotować wodę i lekko ją posolić. Gotować tak długo, aż będą wypływały na powierzchnię wody. Podawać posypane cukrem brązowym i cynamonem.

Pozdrawiam, Patrycja.


3 komentarze:

  1. Dla mnie leniwe od razu przywołują na myśl jakiś sos owocowy <3
    Ciekawa sytuacja, gdyż w moich rejonach są to po prostu kluski leniwe, gdy przeczytałam o pierogach trochę zbiłam się z tropu :3
    Miałaś pyszne śniadanko. Dawno nie robiłam leniwych , muszę to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko u nas robiło się kluski leniwe, częściej jednak kopytka. Ale jak już to zawsze na słodko właśnie :D

    OdpowiedzUsuń