niedziela, 28 lutego 2016

Suflet czekoladowy z masłem orzechowym


Pierwszy raz w życiu zrobiłam suflet czekoladowy. Z płynnym środkiem i dodatkiem masła orzechowego jest wprost idealny. :) 


SKŁADNIKI (Na 2 porcje):

- 1/4 kostki masła
- 50 g czekolady gorzkiej (70% kakao)
- 5 łyżek cukru brązowego 
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej 
- 1 łyżka masła orzechowego
- 2 jajka
- masło do wysmarowania foremek i odrobina cukru 

PRZYGOTOWANIE:

Piec rozgrzać do temperatury 200 stopni Celsjusza. Foremki wysmarować masłem i obsypać odrobiną cukru. Masło rozpuścić z czekoladą i masłem orzechowym w rondelku,
Jajka zmiksować z cukrem. Do masy jajecznej stopniowo dodawać roztopioną czekoladę z masłem. Miksować tak długo, aż wszystkie składniki się połączą. Dodać mąkę i delikatnie wymieszać ciasto łyżką drewnianą.Wlać do foremek i piec ok 8-10 minut, w zależności od piekarnika. Ciasto powinno wyrosnąć, może też u góry lekko popękać. 



Smacznego, pozdrawiam, Patrycja :) 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam suflety ;) a ten wygląda wyjątkowo dobrze <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki prawdziwy suflet nam się od dawna marzy ale jeszcze nigdy nie robiłyśmy :) Z masłem orzechowym to musi być ideał :D

    OdpowiedzUsuń