piątek, 24 marca 2017

Fit delicje


Przyszedł i czas na delicje w odchudzonej, zdrowszej wersji. Wiem, że przydałoby się kilka poprawek,tu cieńszy biszkopt, tam trochę więcej galaretki, ale w smaku powiem Wam, że w 101% dorównują oryginalnym. Łapcie przepis :) 

SKŁADNIKI: (na biszkopt - mi wyszło 15)


- 3 jajka 
- 45 g słodzidła ( u mnie był to cukier kokosowy), ale może być każdy inny 
- 75 g mąki ryżowej 
- kilka kropel aromatu waniliowego 

SKŁADNIKI: (na galaretkę)


- opakowanie galaretki ( u mnie truskawkowa) bez cukru 
- słodziło (wedle uznania)


SKŁADNIKI: (na polewę) - wszystko rozpuścić w garnuszku 


- 3 łyżki kakao
- 40 g masła klarowanego 
- 3 kostki gorzkiej czekolady
- 1 łyżka miodu 

PRZYGOTOWANIE:


Białka ubić ze słodzidłem i aromatem na sztywną pianę, dodawać stopniowo żółtka, dalej ubijając. Następnie wsypać mąkę i delikatnie wymieszać ciasto łyżką drewnianą. Rozłożyć na blaszce ( u mnie kwadratowa) wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok 15-20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Gdy ciasto wystygnie wykroić z niego kółka na kształt delicji. Galaretkę wykonać zgodnie z instrukcją na opakowaniu, dodając słodzidło. Gdy galaretka stężeje wykroić mniejsze kółeczka i rozłożyć je naszych biszkoptach. Wszystko polać naszą polewą i wstawić do lodówki na ok 2-3 h. 


SKŁADNIKI ODŻYWCZE: (całość):
KCAL: ok 1400 kcal
TŁUSZCZE: 72 g 
WĘGLOWODANY: 180 g 
BIAŁKO: 37 g 

NA JEDNĄ PORCJĘ: ( mi wyszło 15 porcji)
KCAL: 94  
TŁUSZCZE: 4,8 g
WĘGLOWODANY: 12 g 
BIAŁKO: 2,5 g 

3 komentarze: